2009. október 24., szombat

Régen jártam itt nálam.

Igazából mostanában főzni se nagyon volt kedvem.Viszont sütögettem.Találtam egy nagyon jó receptet, állati egyszerű és csuda finom.

A hozzávaló gyümölcsöket, itt helyben szedtük az erdőből és a kertből.

Megmondom őszintén, látványnak sem volt utolsó.

Az is tetszik benne, hogy ebben a receptben a gyümölcsöket nem a tésztába kell szórni, hanem erre kell ráönteni a tésztát....vagyis, nem ázik szét a tészta! Mekkora ötlet. Plusz ha a tepsi alját megszórom cukorral és arra dobom rá a gyümiket, akkor még klasszul meg is karamellizálódnak.

Nos, ennyi előkészítés után, itt a recept:

Erdei-gyümölcsös galuska
40 dkg vegyes erdei gyümölcs(áfonya, szeder, málna, szamóca)
2 zöld alma
3 ek barnacukor
2 ek portói (nem lévén itthon, én rumot és egy kis rozét tettem bele)
18 dkg liszt
1 kiskanál sütőpor
5 dkg vaj
1 tojás
1 csipet só
2 ek joghurt
reszelt citromhéj
vaníliasodó
Elkészítés:
A megpucolt, megmosott gyümölcsöket és a meghámozott, vékonyra szeletelt almát, egy kisebb tepsibe tesszük, amit előtte megszórhatunk 3-4 ek. cukorral. A tetejére szórjuk a barnacukrot és a portóit.
A lisztet a vajjal morzsásra keverjük, gyúrjuk. Belekeverjük a cukrot és a sót és a reszelt citromhéjat.
A tojást elkeverjük a joghurttal és a lisztes morzsához keverjük. Könnyű, kissé ragadós tésztát kapunk.
Kanállal, vagy a kezünkkel dió nagyságú darabokat szaggatunk belőle és a gyümölcsökre tesszük. A tetejét megszórjuk cukorral.
Előmelegített, 190 fokos sütőben aranybarnára sütjük.
Tálaláskor meleg vaníliasodót adunk mellé.

Nincsenek megjegyzések: